21 Şub 2012

Denizde lüks kavramı….





Varda Branda
 Mehmet Sütçü.




Bu günlerde tekne fuarı olması nedeniyle TV ve yazılı ulusal basın yat haberlerini ön plana çıkararak seyirci ve okuyuculara duyuruyor.
Başlık da şöyle ‘Milyon dolarlık lüks yatlar görücüye çıktı.’
Ben ise bu haberleri görünce....
 sinirim bozuluyor.
Çünkü yıllardır denizde olmanın lüks bir yaşamın gerekliliği olduğuna şartlandırıldı bu toplum.
Bir de arkadan ulusal basındaki reklamlarda ‘Denizde olmak zengin işi değildir’ minvalinde reklamlar yayınlanmaya başlamazmı.  
İşte bu benim koptuğum an oldu, güncel tabirle.
Bu denizde lüks konusunu anladığım ölçüde yazmak benim içinde farz oldu.
Eyyy denize ve denizciliğe gönül vermiş amatörler.
Sizlere sesleniyorum.
Denizde, teknede olmak lüks yaşamın bir şekli değildir. Otuz metrelik yatlarda bile değildir. Ve hatta denizde, teknede yaşamak bazıları için sefillik ve rezaletin son perdesi bile demek mümkündür.
Ve yine dahidir ki parayla eziyet çekmektir.
Hadi motor yatlar bir derece neyse de yelkenli yatlarda iş daha da vahim kardeşim.
Diyelim 12 metrelik bir yelkenli teknede, klima, buz yapıcı, uydu anteni, elektrikli tuvalet, TV, tatlı su yapıcı ile ev konforunu yaşamaya çalışacaksın. Bu cihazları nasıl çalıştıracaksın elektrik enerjisini nereden bulacaksın arkadaş.
Şimdi diyenler çıkabilir, güneş enerjisi, rüzgar jenaratorü, yakıtla çalışan başka bir jenaratör ve sağlam dayanıklı bir akü gurubu.
Pekiyi arkadaş bütün bunların maliyetini geçtim de, yelkenli bir teknede bu kadar ağırlık normal mi?
Bence hayır.
Hatta motor yatta bile hayır. Bu bildiğin tekne kardeşim, Dünya turu teknesi değil yahu.
Hem zaten bütün bu saydıklarım teknede olsa bile evdeki gibi alıştığımız gibi kullanabilmek bence çok zor.
Hem zaten teknede ne kadar kalabiliyorsunuz ki.
Geçen yaz TV de haberlerde tesadüfen seyrettiğim ikisi de dizilerde oyunculuk yaparak hayatlarını kazanan ünlü bir ailenin Bodrum’ da  paparazziler tarafından yeni aldıkları lüks! Teknede, (ahhhh yanlış yazdım yatta yazacaktım) çekilen görüntülerinde ellerinde su hortumu ve fırçalarla temizlik yaparken ki lüks! içindeki görüntülerine çok gülmüştüm.       
Sonuçta teknede, hele hele denizde yaşamak ‘Gönül işidir’.
Gönüllü olmayan sırf lüks yaşamın gereğini göstermek, gösteriş, karizma gibi ıvır zıvır için çıkmamalıdır denize.
Üzülürsünüz.