31 Ara 2006

Seyir Defteri



Bu tutku bana nasıl geldi bilmiyorum...Fakat düşündüğümde 1968-70 li yıllarda ben ilkokul talabesi iken öğretmenlerimiz bizleri şimdiki Ahmet Vefik paşa tiyatrosunun altında ki eğitim araçları salonunda film izlemeye götürmüşlerdi.. Filmde iki mağrur ve onurlu deniz kaptanının yelkenli gemileri ile aylar süren savaşı anatılıyordu.Aylar sonra savaş bittiğinde , yenilen kaptan ve komutan galip gelen kaptanın gemisine savaş esiri gibi getirilmemeiş , mağrur ve onurlu bir şekilde misafir gibi karşılanmıştı. Bu mağrur ve onurlu denizci iki kaptanın hikayesi beni etkilemişti.
Daha sonraları 1978-80 senelerinde bir arkadaşım vardı. Ertuğrul , denizci bir dostumdu. Yaşıyorsa allah uzun ömürler versin, bir sürü sıkıntı çekmesine rağmen deniz dendiğinde gözleri ışıl ışıl parlıyordu. Yaşça benden büyük olmasına rağmen birlikte gezerdik.. Akşamları beraber Rodop Ali nin meyhanesine gider köfte ,piyaz,yoğurt ve rakı söyler geç saatlere kadar deniz konuşur , meceralarını anlatırdı.Ama bunların hiç birinde abartı olmazdı.. Bir müddet sonra kaybolur bir kaç ay gemilerde çalışır tekrar dönerdi Bursa ya yeni hikayeleri ile..O da mağrur ve onurlu ,kalender bir arkadaşımdı..Tabii bunlar benim denize gönül vermemdeki nedenlerin arasındadır. Bende denizci olacaktım ..Hatta büyük mücadelelerle bir MİÇO kağıdım bile olmuştu..Ama hiç kulanmadım... Askerliğim gelmişti..Fakat bu MİÇO kağıdı benim Deniz kuvvetlerin de asker olmamı sağlamıştı.. Nerden nereye...İskenderun da acemi eğitimi aldıktan sonra tam denizcilik yapacağım lojistik destek gemisine sevkimin çıkması ben hayli sevindirmişti..Hayatımın en güzel günlerinden di askerlik yıllarım. Gemi komutanımız ve diğer komutanlarımız da aynı şekilde mağrur ve gururlu insanlardı.Dürüst insanlardır denizciler, bütün denizci tanıdıklarım kurduğum dostluklar hepsi de aynı özelliklere haiz , kendilerine has insanlardı..Gemi komutanımız o zamanlar ön yüzbaşı idi. Seyirlerde köprü üstünde bize ders verir harita da yön tayini ve mevkii belirleme konusunda uygulamalı eğitimler yaptırır işaret sancaklarını ezberletir ve mors alfebesi çalışmaları yaptırırdı.. Ondan çok şey öğrendim..
Şimdi tam 27 sene sonra yeniden deniz e dönüyorum..Kasım 2006 da Mudanya yelken kulübünde aldığm eğitim sonucunda girdiğim imtihanda amatör denizci belgesi ile kısa mesafe telsiz operatörlüğü belgelerimi almaya hak kazandım...Yani ben bir özel yat kaptanıyım... Şimdi sıra yelkenli bir teknede....